Press "Enter" to skip to content

העמידות והיתרונות של רצפת אפוקסי

עמידות היא ללא ספק היתרון הכי גדול של רצפת אפוקסי. עם זאת, לא רבים יודעים שמדובר על עמידות שרלוונטית גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. אמנם בטווח הקצר מאוד קל לראות את ההבדל בין רצפת אפוקסי לבין רצפה רגילה מבחינת עמידות ויכולת התמודדות מפני בלאי ושחיקה, אבל מסתבר שדווקא בטווח הארוך יש לרצפה מן הסוג הזה ערך מוסף.

היכרות עם המאפיינים השונים של רצפת אפוקסי היא תנאי להבנת היתרונות שלה בהקשר של עמידות. למעשה, התכונה הכי בולטת של רצפת אפוקסי מבחינת חומרי הגלם שבהם משתמשים על מנת לייצר אותה – היא גם זו שאחראית על העמידות המרשימה. יתרה על כך, אפשר לראות את השילוב באותן תכונות של אפוקסי לא רק בפתרונות ריצוף אלא גם בדבק, בתעשיית הבנייה ועוד.

איך יודעים שמדובר על רצפה עמידה?

גם אנשים שהם לא בעלי מקצוע יכולים לזהות יחסית בקלות את ההבדל בעמידות בין רצפת אפוקסי לבין סוגים אחרים של ריצוף. ראשית, את העמידות ניתן לבסס על כך שנזקי הזמן לא פוגעים ברצפה ולא ביעילות שלה. מעבר כך, מדובר על רצפה עם חוזק משמעותי ששומר על תכונות מקוריות גם אחרי שנים רבות של מעבר בני אדם, כלים, מכונות וכן הלאה.

במילים אחרות, רצפת אפוקסי לא נשחקת גם אחרי תקופה ממושכת. היכולת של רצפת אפוקסי לשמור על עמידות חשובה כי היא מבטיחה רמה גבוהה של בטיחות, משום שהיא מוכיחה שמדובר על פתרון משתלם ובגלל שהיא חוסכת מאמץ ודאגות. אז אם רוצים ליהנות מכל היתרונות של רצפה עמידה, צריך לוודא שהיא מיוצרת מאפוקסי. לאחר מכן, כל שנותר הוא לתאם התקנה מסודרת של רצפה איכותית.