Press "Enter" to skip to content

מעליות בבניין משותף

אם אתם רוצים להקים מעלית בבניין שלכם אתם עושים מהלך נכון לעתיד טוב יותר. החיים שלכם יהיו הרבה יותר פשוטים עם מעלית ולכן השקעה הכספית הגבוהה תהיה משתלמת. עם זאת יש לא מעט בלבול בדרך להשגת המעלית ולכן כדאי להמשיך לקרוא את המאמר הבא כדי להבין כיצד זה קורה.

תקבלו הסכמה מרוב דיירי הבניין

כדי שיהיה ניתן להקים מעליות בבניין משותף אתם חייבים לקבל הסכמה מרוב דיירים הבניין. החוק קובע כי ללא הסכמה של דיירי הבניין האחרים אי אפשר להקים מעלית כשאפשר להבין באופן הגיוני מדוע זה כך. חשוב לזכור כי המעליות יכולות להיות אפשרויות הרבה יותר טובות מכל אפשרות אחרת דוגמת מעלונים, אם כי העלויות היקרות מרתיעות מאוד. חשוב לזכור כי לא כל דייר ישדלם אותו סכום על המעלית, כאשר הדיירים בקומת הקרקע לא ישתתפו בהוצאות בכלל.

תבצעו סקר שוק ותקבלו הצעות מחיר

אחרי שקיבלתם את ההסכמה של דיירים הבניין תוכלו להתחיל לחפש חברות מעליות שיכולות להתקין את המעליות אצלכם בבניין. חברות מעליות יש בשפע אך תמיד צריך לזכור כי חברות מסוימות רק משפצות ובודקות מעליות ולא מתקינות אותן. יש פחות חברות מעליות שמתקינות אותן כי מדובר במשימה הרבה יותר קשה. חשוב לזכור כי ביצוע סקר שוק לא רק יכול להוזיל את העלויות של הקמת המעלית אלא גם להסביר לכם מי החברה הכי טובה שיש.

תגיעו להסכמה על החברה ותתחילו במשימה

אחרי שעשיתם סקר שוק וקיבלתם הצעות מחיר מחברות מעליות שונות הגיע הזמן להציג את האפשרויות השונות לדיירי הבניין ולהחליט ביחד. לא כדאי שהחלטה תהיה רק לפי המחיר, יש צורך להתייחס גם להמלצות שיש על החברות ועל הניסיון שיש להן בשוק.