Press "Enter" to skip to content

פרויקט תמ"א 38 בתל אביב

יש בתל אביב לא מעט מבנים ישנים מאד, אשר ישובים על קרקעות יקרות למדי, ולכן בעלי הדירות במקומות הללו מעוניינים מאד להתחיל פרויקט תמ"א 38 בתל אביב, אך לא בטוחים איך עושים זאת ולמי פונים. כמו כן – מה היחס של העיריה להקמה של פרויקט תמ"א 38 בתל אביב? מיהם האנשים שמובילים את התחום? האם זה משתלם להרים את הפרויקט בתל אביב? הנה כל הפרטים החשובים בנושא:

 על התמ"א בכלל ובתל אביב בפרט

עוד לפני שנדבר על פרויקט תמ"א 38 בתל אביב, צריך להבין מה המשמעות בכלל של תמ"א 38. תמ"א 38 היא תכנית מאתר ארצית אשר מטרתה היא לשפץ בתים ישנים שנבנו לפני שנת 1980, כך שיתאימו לתקנות עמידות נגד רעידות אדמה. כדי לעודד אנשים להתחיל את הנושא – הם מקבלים שורה של הטבות אם הם מיישמים את התכנית. כך, מי שמתחיל פרויקט תמ"א 38 בתל אביב יכול ליהנות מהתקנה של מעלית בבניין שלו, מהוספה של עוד קומה ודירות, הוספת חניה, והשבחה כללית של הנכס. אם הדיירים ממנים בעצמם הם גם יקבלו את הדירות החדשות לבעלות שלהם. אם פונים ליזם – היזם הוא שמשקיע בכך והתמורה שלו היא הדירות, והדיירים לא צריכים לשלם מכיסם על דבר. כך או כך – יש כאן רווח ענק.

 ומה קורה בתוך העיר?

אז האם זה כדאי להרים פרויקט תמ"א 38 בתל אביב? תלוי מאד באיזו תקופה. עד לפני שנתיים, ההתחלה של פרויקט תמ"א 38 בתל אביב הייתה עניין קשה ומאתגר למדי, והעיריה הציבה חסמים רבים. משנת 2015 המצב מעט השתחרר וכיום העיריה מוכנה לקדם יותר פרויקטים – אך כמובן שזה דורש לא מעט עבודה ביורוקרטית.

Be First to Comment

כתיבת תגובה